Ve druhé části „Co umí“ podrobněji prozkoumáme WordPress – redakční systém, v němž je dnes vytvořeno více než 40 % všech webových stránek na internetu, MailerLite – uživatelsky velmi přívětivý nástroj pro emailing a SimpleShop – jednoduše ovladatelnou aplikaci pomáhající s prodejem produktů či služeb prostřednictvím webu.
V kostce
WordPress (v češtině)
WordPress je redakční systém, který slouží k tvorbě webových stránek. Dříve byl určen především k tvorbě blogů. V současné době slouží i k vytváření tradičních webových stránek. Je využíván ve velkém měřítku, více než 40 % webových stránek na internetu je vytvořených právě v něm. Dostupných je spousta pluginů a šablon, a tak lze z hlediska designu tvořit nespočetně mnoho webů. Možné jsou i změny v základním kódu. Ve WordPressu můžete vytvářet klasické informační stránky, ale i e-shopy např. ve WooCommerce, blogy, stránky s členstvím, fóra či portfolia.
WordPress je bezplatná služba. Jediné, co potřebujete, je zaplatit si doménu a webhosting. Poskytovatelů je mnoho a řádově se jedná o stokoruny ročně. Výhodou je, že web na WordPressu můžete vytvořit i bez nulové znalosti kódování. Jak už naznačuji výše, existuje velké množství šablon a pluginů, díky kterým si můžete vytvořit funkční web. Velmi oblíbené pluginy na tvorbu webů jsou Elementor a Divi. Ve WordPressu dále najdete mnoho šablon, které jsou zdarma. Pokud byste měli větší nároky na to, co by měla šablona splňovat, je možné si zakoupit prémiovou verzi.
WordPress byl založen již v roce 2003 a od té doby se stal jedním z nejvíce využívaných redakčních systémů. Je využíván jak jednotlivci a malými společnostmi, tak i velkými firmami. Sony Music, Microsoft blog, The Walt Disney Company, Baťa či BBC America mají své webové stránky právě na WordPressu.
MailerLite (v angličtině)
MailerLite je nástroj pro e-mailový marketing. Je uživatelsky velmi přívětivý, má mnoho funkcí a snadno se ovládá. Hlavní funkce této služby je vytváření kampaní. Můžete vytvářet e-mailové kampaně na vašem blogu či třeba pro vaše online kurzy, vybrat si lze ze čtyř druhů kampaní. V MailerLite máte vždy přístupné jednotlivé statistiky, a to jak pro kampaně, tak i pro vaše konkrétní odběratele. Přehledně vidíte, kolika lidem jste kampaň odeslali a kolik lidí si e-mail otevřelo a na kampaň kliklo. Výborná funkce je automatizace e-mailů, což využijete především při objednávkách zboží či služeb. MailerLite vám odběratele rozdělí do jednotlivých segmentů podle různých parametrů, a tak se budou odesílat dané e-maily pouze relevantním lidem.
Ve verzi, která je zdarma, můžete mít až 1 000 kontaktů a odeslat až 12 000 e-mailů měsíčně. V patičce všech odeslaných e-mailů je ve free verzi vždy viditelné logo MailerLite, které na rozdíl od placené verze nejde odstranit, a tak je pro všechny příjemce viditelné. Ale to je jen drobná vada na kráse, jinak toho už jen free verze umí opravdu hodně. V placené verzi, která začíná na částce 8 EUR měsíčně, se pak cena liší např. v množství měsíčně odeslaných e-mailů (neomezeně) a počtu uživatelů, kteří MailerLite současně používají, stejně jako v systému podpory a nadstandardních doplňků. Na rozdíl od free verze máte např. k dispozici nelimitovaný počet šablon a můžete si tak kdykoli a jakkoli změnit svůj design.
SimpleShop (v češtině)
SimpleShop je webový doplněk, který pomáhá uživatelům s prodejem na jejich webových stránkách, a to bez nutnosti využití služeb programátora. Je to jednoduše ovladatelná aplikace, ve které si zvolíte prodejní formulář dle toho, co chcete prodávat. Daný formulář se pak jen vloží na webové stránky. O vše ostatní se už postará SimpleShop, který vygeneruje a pošle fakturu zákazníkovi. Zajistí vám také napojení platební brány, stačí si pouze vybrat, co preferujete. Peníze z objednávek zákazníků vám pak rovnou přijdou na zadaný účet. Nemusíte se tak starat od administrativní a technické záležitosti. SimpleShop lze napojit na již zmíněný WordPress, ale i na další systémy, jako je třeba MioWeb, Webnode, Wix a další. Prodávat můžete e-booky, vstupenky, video a audio nahrávky, členství, vouchery, webináře, fyzické zboží či služby.
Neplatíte za službu paušálně, ale poměrně – ve výši 5 % z uskutečněných transakcí za daný měsíc. Při dosažení měsíčního obratu, který je vyšší než 30 000 Kč, poplatek za službu již neroste. Vždy zaplatíte maximálně 1 500 Kč + DPH.